Sörforsa Byalag's forum
8 September 2010 kl. 15:29:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Här kan det föras diskusioner som rör Sörforsa

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kaked  (läst 2046 gånger)
Hassan
Nykomling
*
Antal inlägg: 1

Visa profil
« skrivet: 3 Maj 2007 kl. 10:58:17 »

Kan inte Förforsa Byalag ta och göra snyggt vid Kakedbadet?
Göra den större/bygga ut den och kanske också städaupp i de snuskiga omkilädningsrummen?  Cheesy
Loggat
peråke
Global moderator
Nykomling
Antal inlägg: 28

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 3 Maj 2007 kl. 20:29:56 »

välkommen hassan
Kaked sköts av komunen som vid ett allmänt möte vi hade beskrev kaked som ett problem med ett flertal fall av vandalisering per sommar. Dom skulle som jag förstod det gärna slippa dom kostnader dom har där. Styrelsen kan inte själv sköta badet men vi jobbar genom "intressegrupper" så om du eller några andra är intreserade av att engagera er i frågan så är ni välkomna. kanske vi genom byalaget skulle kunna få del av pengarna kaked kostar komunen och med lite eget arbete göra något bätre av det hela.
mvh.
Peråke
admin@sorforsabyalag.se
Loggat
knodas
Global moderator
Nykomling
Antal inlägg: 9

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 20 September 2007 kl. 20:14:38 »

Om någon skall göra snyggt vid kaked badet så är de väl ungdomarna som stökar till där eller deras föräldrar......Jag säger tummen upp för ett nytt och mera centralt bad här i forsa så slipper vi denna stora kostnad varje år pga av all vadalisering nere på kaked..... Rullande ögon (ironi)
Loggat
Nisse Sand
Nykomling
*
Antal inlägg: 10

Visa profil E-post
« Svara #3 skrivet: 25 September 2007 kl. 19:02:19 »

En liten fråga bara...
Var kan det badet vara då som ska vara mer centralt...en pool utanför wasa då eller....vem sköter fyllningen av klor då?Va?
Loggat
peråke
Global moderator
Nykomling

Visa profil
« Svara #4 skrivet: 25 September 2007 kl. 19:13:09 »

det ligger faktiskt en sjö (kyrksjön) nästan innom synhåll från "wasa" vi tittar om det skulle gå att få till något där. förhopningsvis så skulle det bli så centralt att insynen gör att intresset för det värsta buslivet och festandet upphör.
Loggat
Nisse Sand
Nykomling
*

Visa profil E-post
« Svara #5 skrivet: 25 September 2007 kl. 19:22:16 »

Sist jag hörde talas om att göra något vid kyrksjön eller udden som vi kallade det på vår tid, så skulle det kosta så otroligt mycket pengar och det dog ut för alla kommunalare ser inget annat än pengar.
Då var det även idé vi hade gällande kanske en aktivitetsbana därute på "udden".

Möjligheterna är ju i princip obegränsade bara man vill och vågar...
Loggat
knodas
Global moderator
Nykomling
Antal inlägg: 9

Visa profil
« Svara #6 skrivet: 25 September 2007 kl. 20:10:35 »

Jo de är sant att de kostar otroligt mycket pengar,,men men,,de gör skadegörelsen på kaked oxså och de är väl det som kommunen har hajat nu.....
Loggat
Nisse Sand
Nykomling
*

Visa profil E-post
« Svara #7 skrivet: 26 September 2007 kl. 17:24:51 »

Ja det förstår jag....men om man tänker efter varför blir det skadegörelse??

Min första tanke är att det är några få som vill supa o leva fan men drar med sig mängder av fler ungdomar....lättare nu när det inte finns så mycket att göra sommartid.

Det kanske är en tanke som jag vill ska vara sann, men jag tror det ligger någonting i att om de hade mer saker att sysselsätta sig med så kanske allt skit runt om skulle minska??
Vad tror ni?? Jag kanske har fel oxå??
Loggat
peråke
Global moderator
Nykomling

Visa profil
« Svara #8 skrivet: 26 September 2007 kl. 20:40:35 »

mycket troligt att det är så
Loggat
JorjanKlykan1973
Nykomling
*
Antal inlägg: 3

Visa profil E-post
« Svara #9 skrivet: 8 April 2009 kl. 04:07:39 »

Så skulle det kosta så otroligt mycket pengar och det dog ut för alla kommunalare ser inget annat än pengar. Då var det även idé vi hade gällande kanske en aktivitetsbana därute på udden.

--------------------------------
Delar Dator lagra

Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!