Sörforsa Byalag's forum
8 September 2010 kl. 15:19:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Här kan det föras diskusioner som rör Sörforsa

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: hockeyplanen vid skolan  (läst 2266 gånger)
peråke
Global moderator
Nykomling
Antal inlägg: 28

Visa profil
« skrivet: 6 September 2007 kl. 20:34:49 »

hej alla forsabor hur vill ni ha det med isen vid skolan i år ?
skriv här och visa om det fins något intresse.
Loggat
Wiken
Nykomling
*
Antal inlägg: 4

Visa profil E-post
« Svara #1 skrivet: 13 September 2007 kl. 16:07:40 »

Ingen is tycker jag.
Loggat
knodas
Global moderator
Nykomling
Antal inlägg: 9

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 20 September 2007 kl. 20:10:29 »

Klart vi måste kämpa för att behålla vår isbana här i Forsa. De är ju inte fråga om så mycket pengar så de skall vi nog fixa Glad
Loggat
peråke
Global moderator
Nykomling

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 20 September 2007 kl. 21:09:39 »

jaså men hur fixar du det då ? som ryktena går så är det hemskt osäkert att det blir någon is :-(
Loggat
Nisse Sand
Nykomling
*
Antal inlägg: 10

Visa profil E-post
« Svara #4 skrivet: 25 September 2007 kl. 19:00:33 »

Klart det ska finnas en hockey bana för allas barn o vuxna oxå för den delen.
Den otroliga kostnad som verkar vara kan jag inte förstå...okej nån ska sätta ihop rinken och spola isen osv...

Men det måste väl ändå finnas fler av oss föräldrar som kan vara villiga att hjälpa till med diverse saker för att barnen ska få en chans att hitta på något kul även vintertid...

Bättre med en full hockeybana än en massa barn/ungdomar som driver omkring och hittar på en massa tok bara för att de är underaktiverade!!!!
Loggat
knodas
Global moderator
Nykomling

Visa profil
« Svara #5 skrivet: 25 September 2007 kl. 20:15:43 »

Håller med föregående talare....vi föräldrar får ta ansvar för att vår isbana blir kvar. Jag fick veta ni i kväll att de är en person som tagit tag i det och enligt honom kostar de inte så mycket pengar som rektorn gick ut med på föräldrar mötet. Och de finns en del sponsorer som 'är villiga att ställa upp..så omöjligt är de inte.......
Loggat
Nisse Sand
Nykomling
*

Visa profil E-post
« Svara #6 skrivet: 26 September 2007 kl. 17:27:20 »

Kanske skulle behövas tas tag i på riktigt...kanske ett möte om vem som ska ta tag i vad. Sponsorer kommun osv...

Går väl kanske att bestämma här oxå kanske.
Loggat
Nisse Sand
Nykomling
*

Visa profil E-post
« Svara #7 skrivet: 7 Oktober 2007 kl. 11:48:31 »

Verkar vara ett svalt intresse för detta...med det är väl "jobbigt"Va?

Fattar inget nu men mycket snack och liten verkstad...

Rinken har funnits så länge jag kan minnas tillbaka och då var det inget klagomål från ungarna iallafall om att vi var tvungen att skotta om vi ville åka lite...Det finns ju tydligen en snöslunga på skolan
t o m...
Sen måste det väl finnas någon som kan och vill spola isen vid behov oxå Va?

Jag har förstått att rinken ägs av samma person som äger percykel (bosse) nåt tror jag....rätta mig om jag har fel-

Han kan väl inte vara så egoistisk att han inte vill att den ska användas av ungdomarna o barnen....
Sen kan det ju inte ta mer än nån timme om vi skulle hjälpas åt heller...jag kanske t o m kan fixa en traktor som hjälper till isåfall...Va?
Loggat
peråke
Global moderator
Nykomling

Visa profil
« Svara #8 skrivet: 7 Oktober 2007 kl. 21:21:46 »

Verkar vara ett svalt intresse för detta...med det är väl "jobbigt"Va?

Fattar inget nu men mycket snack och liten verkstad...

Rinken har funnits så länge jag kan minnas tillbaka och då var det inget klagomål från ungarna iallafall om att vi var tvungen att skotta om vi ville åka lite...Det finns ju tydligen en snöslunga på skolan
t o m...
Sen måste det väl finnas någon som kan och vill spola isen vid behov oxå Va?

Jag har förstått att rinken ägs av samma person som äger percykel (bosse) nåt tror jag....rätta mig om jag har fel-

Han kan väl inte vara så egoistisk att han inte vill att den ska användas av ungdomarna o barnen....
Sen kan det ju inte ta mer än nån timme om vi skulle hjälpas åt heller...jag kanske t o m kan fixa en traktor som hjälper till isåfall...Va?

tror inte att det är frågan om att någon är egoistisk.
men det krävs några st och någon entusiast som håller i det hela (eftersom skolan inte har pengar till sånt här längre) för att få upp rinken och ev underhålla den.
att traktorskotta rinken går nog hårt åt den men för några år sedan när forsa if var inblandad så spolade vi och handskrapade den men vi och kunde vist få hjälp av traktor om det skulle komma mycket snö.
man bör nog handskotta runt kanterna. jag vet att vi hadde en privat snöslunga vi något tillfälle.
Loggat
Nisse Sand
Nykomling
*

Visa profil E-post
« Svara #9 skrivet: 9 Oktober 2007 kl. 07:34:49 »

Jag menade absolut inte att det skulle skottas med traktor....den har ju inte en omkrets på flera kilometer!!!

Med traktor menade jag att vi skulle få hjälp att sätta upp rinken och det är redan ordnat.
Har en traktor som hjälper oss vid en eventuell uppsättning av rinken.

Kostnaden för att sätta ihop rinken kostar ingenting om vi hjälps åt några stycken...traktorn är gratis.
Enda kostnaden är vattnet vad jag kan förstå....den kostnaden måste väl skolan kunna stå för, de vill väl kunna åka skridskor på sina gympalektioner oxå??
Annars kan väl kommunen gå in o hjälpa till,måste väl vara i deras intresse oxå....
Loggat
Lättman
Nykomling
*
Antal inlägg: 1

Visa profil
« Svara #10 skrivet: 12 Oktober 2007 kl. 07:44:41 »

Jag ställer upp och hjälper till med uppsättning och skötsel av hockeyplanen, kan nog fixa några till.Ring mig 070-3323284
Loggat
peråke
Global moderator
Nykomling

Visa profil
« Svara #11 skrivet: 19 November 2007 kl. 21:11:51 »

jag kan också försöka ställa upp när sargen skall upp.
är det inte dags snart ?
peråke  0707203133
Loggat
Nisse Sand
Nykomling
*

Visa profil E-post
« Svara #12 skrivet: 24 November 2007 kl. 13:43:45 »

Ja jag håller helt med att det börjar bli dags för att sätta upp den!!!

Kanske ska försöka sikta in oss på en lördag...

Jag kan vilken lördag som helst...ska vi bestämma här eller ska jag ringa till er??
Loggat
knodas
Global moderator
Nykomling

Visa profil
« Svara #13 skrivet: 14 Januari 2008 kl. 12:38:09 »

Hejsan. Ville bara skriva och säga tack till alla som fixade så att barnen fortfarnde har en isbana att åka på. Bra jobbat!..  Glad
Loggat
JorjanKlykan1973
Nykomling
*
Antal inlägg: 3

Visa profil E-post
« Svara #14 skrivet: 8 April 2009 kl. 04:05:14 »

Jag fick veta ni i kväll att de är en person som tagit tag i det och enligt honom kostar de inte så mycket pengar som rektorn gick ut med på föräldrar mötet. Och de finns en del sponsorer som 'är villiga att ställa upp.

--------------------------------
Delar Dator lagra
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!