Verkar vara ett svalt intresse för detta...med det är väl "jobbigt"

Fattar inget nu men mycket snack och liten verkstad...
Rinken har funnits så länge jag kan minnas tillbaka och då var det inget klagomål från ungarna iallafall om att vi var tvungen att skotta om vi ville åka lite...Det finns ju tydligen en snöslunga på skolan
t o m...
Sen måste det väl finnas någon som kan och vill spola isen vid behov oxå

Jag har förstått att rinken ägs av samma person som äger percykel (bosse) nåt tror jag....rätta mig om jag har fel-
Han kan väl inte vara så egoistisk att han inte vill att den ska användas av ungdomarna o barnen....
Sen kan det ju inte ta mer än nån timme om vi skulle hjälpas åt heller...jag kanske t o m kan fixa en traktor som hjälper till isåfall...

tror inte att det är frågan om att någon är egoistisk.
men det krävs några st och någon entusiast som håller i det hela (eftersom skolan inte har pengar till sånt här längre) för att få upp rinken och ev underhålla den.
att traktorskotta rinken går nog hårt åt den men för några år sedan när forsa if var inblandad så spolade vi och handskrapade den men vi och kunde vist få hjälp av traktor om det skulle komma mycket snö.
man bör nog handskotta runt kanterna. jag vet att vi hadde en privat snöslunga vi något tillfälle.